WorkJuice Challenge week 3: ‘Waarom blijf ik dit toch zo lastig vinden?’

Een nieuwe week, een nieuwe update! Naar aanleiding van de WorkJuice Podcast met vitaliteitsexpert Carola Linschooten en de Week van de Werkstress lanceerden wij inmiddels al weer drie weken geleden de WorkJuice Challenge. In 30 dagen focussen op fit worden en lekker in je vel zitten. Benieuwd hoe het ons verging afgelopen week? Sharon deelt een update.

Heb je de start van de WorkJuice challenge helemaal gemist? Geen zorgen – het leuke van deze challenge is dat je er elk moment mee kunt beginnen. Je hoeft niet te wachten tot maandag, tot 1 januari of zelfs tot morgen. Met deze challenge kun je nú beginnen door dit artikel door te lezen: In 30 dagen lekkerder in je vel? Doe mee met de WorkJuice Challenge.

🎧 En luister natuurlijk ook naar onze podcast over het onderwerp vitaliteit met Carola Lindschooten. 

WorkJuice Challenge week 3

Om een goed beeld te krijgen van mijn doelen, deel ik mijn eigen opgestelde doelen hieronder nogmaals. Er zijn in totaal vier pijlers van vitaliteit: beweging, voeding, slaap en balans. Ik heb gekozen voor de pijler voeding, en daarbij de volgende doelen opgesteld:

  • Vitamines slikken. Ik wil dagelijks vitamines slikken (vitamine D, B12 en magnesium).
  • Dagelijks minimaal 130 gram eiwitten. Ik doe aan krachtsport met als focus spiermassa aanmaken. Hier heb ik genoeg eiwitten voor nodig, dus ik wil er zeker van zijn dat ik die genoeg binnenkrijg. Mijn doel is minimaal 130 gram eiwitten per dag.
  • Dagelijks minimaal 2700 kcal eten. Zoals hierboven genoemd, ligt mijn focus op dit moment op spiermassa aanmaken. Ik wil dus meer eten dan mijn lichaam nodig heeft, zodat die extra energie gebruikt kan worden voor het bouwen van de spieren. Hiervoor heb ik minimaal 2700 kcal per dag nodig.
  • Dagelijks een wandeling maken. Ik vind het zetten van een stappendoel niet prettig, maar een dagelijkse wandeling (het liefst tussen de middag om de werkdag te breken!) is wel één van de doelen.

Genoeg stappen gezet in Berlijn

Vorige week was voor mij een gekke, maar hele leuke week. Ik was van dinsdag tot en met vrijdag in Berlijn te vinden, om samen met mijn vriend verschillende kerstmarkten te bezoeken. We deden zo veel mogelijk te voet, en je raadt het al: dagelijks een wandeling maken was die dagen een piece of cake. Op woensdag en donderdag liepen we zo’n 20 kilometer per dag, op dinsdag en vrijdag een kilometer of 8 (en de rest van de tijd zaten we in de trein).

En ik kan je alvast verklappen: de zaterdag daarna heb ik de hele dag met mijn voetjes op de bank gelegen, want mijn benen waren behoorlijk moe. Is ook prima.

Omdat ik deze dagen niet heb kunnen fitnessen, heb ik besloten om het tracken van calorieën en eiwitten ook even los te laten. Ik heb wel dagelijks gekozen voor eiwitrijke producten (zalm, eieren, makreel en een eiwitshake voor in de trein), maar ik zal de 130 gram vast niet gehaald hebben. Vanaf afgelopen zaterdag heb ik wel weer de volledige focus om goed op (voldoende) voeding te letten.

Maar die vitamines…

Mijn struikelblok blijft het nemen van vitamines. Ik snap niet waarom ik deze steeds vergeet. Ik had ze allemaal meegenomen naar Berlijn, in een mooie pillendoos waarbij je de pillen per dag in een doosje doet. Wanneer ik die pillendoos uit mijn tas viste? Vrijdagochtend, toen we de spullen weer moesten inpakken. De rest van de dagen heb ik er niet eens aan gedacht. Waarom blijf ik dit toch zo lastig vinden?

Het plan van aanpak voor de komende dagen: ik zet de vitamines op mijn bureau. Daar staat standaard een glas water. Dan kán ik het niet over het hoofd zien, zou je dan toch denken?

WorkJuice Challenge week 2: ‘Met dit grijze weer is elke dag een uur bewegen een uitdaging’

Foutje gezien? Mail ons. We zijn je dankbaar.

Nu écht grip op je geld?

In 5 stappen je financiën op orde met onze checklist. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang 'm tijdelijk gratis!

Reageer op artikel:
WorkJuice Challenge week 3: ‘Waarom blijf ik dit toch zo lastig vinden?’
Sluiten