Tessa Ham
Tessa Ham | LinkedIn Ondernemen 25 sep 2019

The Goaldiggers Club 2.0! Eve Tomaszewski: “Ik wil niet alleen inspireren, maar vrouwen echt verder helpen”

The Goaldiggers Club is klaar voor de volgende stap in het bedrijf. Al vier jaar inspireert de club startende vrouwelijke ondernemers door middel van een blog en offline events. Met een hernieuwde strategie hoopt het bedrijf nog een stapje verder te gaan en vrouwen echt te helpen met praktische kennis. “We kunnen alles bereiken met de juiste kennis en het netwerk”, zegt oprichter Eve Tomaszewski (32). “Daar geloof ik erg in.”

The Goaldiggers Club is het eerste en enige on- en offline membership voor vrouwelijke startende ondernemers. Door middel van de kennis van experts, praktische tools en een netwerk van likeminded vrouwen wil de club vrouwen helpen om hun bedrijf goed neer te zetten en te laten groeien, zodat ze een leven on their own terms kunnen creëeren. We vroegen Eve naar het ontstaan van The Goaldiggers Club en de lessen die ze de afgelopen vier jaar leerde.

Wanneer besloot je The Goaldiggers Club op te richten?

“Mijn carrieère begon ik als moderedacteur bij verschillende grote vrouwentitels in Nederland. Dat was een droombaan, maar ik merkte dat er een vlammetje ging branden als ik het over ambitie had met andere vrouwen. Daarom startte ik vier jaar geleden The Goaldiggers Club. Een blog gericht op inspiratie, waarmee we later ook events zijn gaan organiseren.

Inmiddels is The Goaldiggersclub uitgegroeid tot een membership, waarin we elk kwartaal besteden aan een ander topic. Aan het begin van het kwartaal is er een Session, zoals de Personal Branding Session op 29 september. Die zijn voor iedereen toegankelijk. Als je echt nog dieper op de stof in wil gaan, kan je member worden en masterclasses volgen over dit topic. Naast die online masterclasses hebben we ook member meet ups, zodat we ook echt met elkaar kunnen connecten.

Het voelt echt als een nieuwe start. Ik heb ook net mijn manuscript ingeleverd voor mijn boek The Goaldigger Mindset, waarin alle onderdelen van het Goaldiggers DNA terugkomen: van samenwerken tot het stellen van doelen.”

“Het voelt als The Goaldiggers Club 2.0”

Tip: Vind jouw verhaal bij de Personal Branding Session van The Goaldiggers Club

Wanneer besloten jullie het anders te gaan aanpakken met The Goaldiggers Club?

“Passie, authenticiteit en doen waar je goed in bent, waren altijd heel erg belangrijk bij The Goaldiggers Club. Die mindset is er nog steeds, maar daarnaast dacht ik ook: als ik maar hard genoeg werk, dan komt het wel goed. Dan kunnen we een succesvol bedrijf neerzetten. Along the way kwam ik erachter dat ik zo bezig was met anderen helpen, dat ik mezelf en mijn bedrijf een beetje uit het oog verloren was.

Op een gegeven moment hadden we succesvolle events, waar grote namen kwamen spreken. Vanaf de buitenkant zag het er goed uit, maar eigenlijk hadden we geen sustainable business. Ik ben experts en het juiste netwerk om me heen gaan verzamelen die mij met hun kennis konden versterken. Met wie ik kon sparren, bouwen en plannen maken.

Daarnaast ben ik onderzoek gaan doen bij de doelgroep. Daar is deze nieuwe strategie uit gerold. The Goaldiggers Club werkt nog steeds vanuit inspiratie en gevoel, maar met een strategie die houvast biedt. Deze strategie vormt de basis voor het mooie goal dat ik graag wil bereiken: binnen 6 jaar 10.000 members.”

the goaldiggers club
Bron: Kelly van Rooijen Fotografie

Je bent altijd heel eerlijk over je fuck ups, zou je zeggen dat dit je grootste zijn?

“The Goaldiggers Club had hier nooit geweest zonder deze ‘fuck ups’. Als je fuck ups leert te zien als een geconstateerde fout waar je dankbaar voor mag zijn, omdat je er dus iets aan kan doen, dan kom je veel verder.

“Ik geloof eigenlijk niet in fuck ups, ik geloof in learnings.”

Deze lessen kunnen we nu ook gebruiken voor The Goaldiggers Club. Zo hebben we naast de thema’s die per kwartaal voorbijkomen, ook de Business Basics bij het membership. Hierbij richt je je echt op de basis, je strategie, om je business sustainable te maken. Hetzelfde pad als The Goaldiggers Club heeft bewandeld eigenlijk.”

Aankomende Session gaat over Personal Branding, waarom hebben jullie voor dit onderwerp gekozen?

“Veel mensen denken dat personal branding niet belangrijk is, ‘het gaat om mijn business en niet om mij’. Maar personal branding levert superveel op: je krijgt een expertstatus, het zorgt ervoor dat je on top of mind bent, mensen krijgen vertrouwen in je bedrijf.

Daarnaast weten mensen vaak niet hoe ze vanuit hun brand story aan personal branding kunnen doen. Die stappen doorlopen we bij de Session. We sluiten af met een netwerkborrel, de offline versie van personal branding.”

Bron: Kelly van Rooijen Fotografie

Heb je nog een tip voor mensen die netwerken spannend vinden?

“Ga het gesprek vooral aan met de gedachte: ‘Wat kan ik voor jou doen?’ in plaats van ‘Wat kan jij voor mij doen?’ Het moment dat je die mindset creëert voor jezelf, word het allemaal een stuk minder eng. Daarbij is het wel belangrijk je eigen doel voor ogen te houden en niet alleen maar gaat helpen.”

Op 29 september organiseert The Goaldiggers Club de Personal Branding Session. Als je lid bent van The Goaldiggers Club betaal je voor een ticket 50,- (inclusief btw). Nog geen lid? Dan betaal je voor een ticket 75,- (inclusief btw). De tickets koop je via de website. Daar zie je ook het hele programma.

Meer interessante interviews

Like the smell of fresh juice in the morning?

Meld je aan voor onze wake-up letter

Reageer op artikel:
The Goaldiggers Club 2.0! Eve Tomaszewski: “Ik wil niet alleen inspireren, maar vrouwen echt verder helpen”
Sluiten