Deze statistieken helpen je bij je LinkedIn-strategie voor 2020

Als je denkt aan social media, dan denk je algauw aan Instagram en Facebook. LinkedIn wordt nog wel eens vergeten in dit rijtje. Gek, want het is zo’n interessant en machtig medium! En ook in 2020 is LinkedIn nog steeds een heel waardevol kanaal.

We stuitten via SocialPilot op wat statistieken over het platform die je kunnen helpen om je strategie voor 2020 te bepalen. Of gewoon om simpelweg in het achterhoofd te houden als je weer eens aan de slag gaat met LinkedIn.

Waarom LinkedIn?

LinkedIn is niet alleen bedoelt om een baan te vinden en up-to-date te blijven van de carrièrestappen die je kennissen nemen. LinkedIn is ook een platform waarop je zelf leads kunt genereren. Als ZZP’er of freelancer kun je hier bijvoorbeeld extreem goed uit de voeten.

Ben je in 2020 van plan om voor jezelf te beginnen? Dan doe je er dus zeker goed aan om je LinkedIn-game even onder de loep te nemen. Heb jij bijvoorbeeld al een pakkende headline? En weet je hoe je het beste jouw posts kunt maken voor meer bereik?

LinkedIn in 2020

Hoe dan ook, we hebben dus wat facts and figures over het platform gevonden die we met het oog op de 2020-strategie graag met je delen. Doe er je voordeel mee!

Wie is de LinkedIn-gebruiker?

Qua man/vrouw-verdeling gaat de strijd ongeveer gelijk op. 54 procent van de gebruikers is man, de andere 47 procent bestaat uit vrouwen. 36 procent van die mannen en vrouwen zijn rasechte millennials en tussen de 18 en 29 jaar oud.

13 procent van de gebruikers verdient tussen de $20.000 en $49.000 per jaar. Het platform krijgt 60 miljoen visits per maand vanaf desktop en 20 miljoen vanaf de smartphone.

In mijn ogen wel logisch, ik zit vaak op werk op LinkedIn (op m’n laptop) en kijk ‘s avonds en in het weekend niet echt op het platform (en dan zit ik juist op m’n telefoon).

Hoe engaged zijn ze?

Wist je dat elke week zo’n drie miljoen mensen content delen via LinkedIn? Als je in je post een vraag stelt, krijg je ongeveer 50 procent meer engagement op je post. Post je er een foto bij? Dan krijg je tot 98 procent meer reacties.

Een ander interessant inzicht is dat bijna 60 procent van de executives videocontent prefereert boven andere vormen van content.

Opvallend is dat je met een link in je post 200 procent meer engagement creëert, terwijl LinkedIn liever niet heeft dat je een link plaatst en het platform dat soort posts juist minder zichtbaarheid zou geven (daarover lees je meer in dit artikel).

Wat haal je eruit?

Veel mensen zien LinkedIn als een prachtig kanaal om meer leads binnen te ‘harken’. 79 procent van de marketeers zijn onder andere daarom actief op het platform.

B2B-marketeers zeggen zelfs dat 80 procent van hun leads via LinkedIn komen.

Daarnaast geeft 70 procent van de professionals aan dat de content op LinkedIn ook als betrouwbaar wordt beschouwd. Post je iets op LinkedIn, dan komt dat dus goed over!

En moet ik adverteren op LinkedIn?

Over het algemeen is LinkedIn een prachtig medium om op te adverteren. Het is ruim 200 procent effectiever om te adverteren op LinkedIn dan op een ander social platform. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het betrouwbare karakter van het kanaal.

43 procent van de marketeers hebben op die manier klanten overgehouden van LinkedIn.

LinkedIn-strategie maken

Ga jij voor 2020 aan de slag met een strategie specifiek voor LinkedIn? Wij gaan in ieder geval een serieuze blik werpen op onze pagina en kijken hoe we WorkJuice relevanter kunnen maken volgend jaar. En daarover delen we alle tips graag met je, dus houd ons in 2020 ook zeker in de gaten!

Meer over LinkedIn

Like the smell of fresh juice in the morning?

Meld je aan voor onze wake-up letter

Reageer op artikel:
Deze statistieken helpen je bij je LinkedIn-strategie voor 2020
Sluiten