5 kleine aanpassingen op LinkedIn die je onderscheiden van de rest

We brengen heel wat uurtjes per dag door op Instagram en ook op Facebook scrollen we nog wel eens wat door de tijdlijn, maar LinkedIn checken we misschien wat minder vaak. Terwijl het zo’n mooi platform is waarop je heel wat kunt leren. En als je op zoek bent naar een nieuwe baan of graag nieuwe connecties maakt, is het al helemaal een interessant medium.

Misschien ben je al fervent LinkedIn’er, misschien gebruik je het platform naar je eigen mening nog te weinig. Hoe of wat je ook met het medium doet, het is goed om je profiel af en toe goed onder de loep te nemen.

1. Zorg voor een killer headline

Je LinkedIn headline is hetgeen wat iedereen het eerst van je ziet. Tegelijkertijd is het ook het stukje LinkedIn wat we misschien wel de minste aandacht geven. En daar gaat iets mis.

Maar no worries, we got your back: zo tik je een killer LinkedIn headline die mensen boeit.

2. LinkedIn-posts die wat toevoegen

LinkedIn is bij uitstek het platform waar je jezelf en je zakelijke prestaties mag showen. Maak daar dan ook gebruik van. Het gros van de mensen post überhaupt niks op LinkedIn óf kiest ervoor om simpelweg een standaard tekst te delen of iets te reposten.

Ga voor een originele post. Gebruik er een goede foto bij, verzin je eigen tekst, maak het persoonlijk. Gebruik deze 7 regels voor een goede LinkedIn-post (die wél die 10.000 mensen bereikt).

Ben je helemaal in een creatieve bui? Go video. Het is persoonlijk, valt op én geeft mensen meteen een goed beeld van wie jij bent. Let op: vergeet geen ondertiteling toe te voegen. De meeste mensen bekijken video’s op plekken waar ze niet per se hun geluid aan kunnen of willen zetten.

3. Een goede foto

No shit Sherlock, zul je denken. Maar nog te vaak zien we foto’s op LinkedIn voorbijkomen waarvan je denkt: dat is wel héél zakelijk. Of juist too Facebook. Of waarop je eigenlijk niet goed te zien bent.

Een goede profielfoto is dus nog best wel een dingetje. Ga voor een foto waarop je goed te zien bent (dus je gezicht in beeld, maar niet je hele lijf), waarop je straalt of een sterke blik in je ogen hebt. Een foto die zegt: I rock.

4. Recommendations

Iedereen heeft een opleiding gedaan, iedereen heeft wat werkervaring, iedereen heeft wat skills op z’n profiel, maar niet iedereen heeft goede recommendations.

Vraag je manager, oud-collega, of een studiegenoot met wie je een aan een bepaald project hebt gewerkt of ze een recommendation over je kunnen schrijven.

Een potentiële werkgever vindt het sowieso interessant om te lezen hoe anderen het hebben ervaren om met jou te werken. Misschien zegt het nog wel meer dan die drie studies die je hebt afgerond.

5. Ga voor een beschrijvende header image en beschrijving

Boven je profielfoto vind je jouw header image en eronder vind je jouw ‘About’-beschrijving. 2 kansen die je kunt pakken om je te onderscheiden van anderen. Kies voor een image en beschrijving die wat over jou zeggen.

Gek op bergbeklimmen? Voeg een foto toe van een berg waarvan je ooit de top hebt bereikt. Werk je voor een bedrijf waar je trots op bent? Ga voor een afbeelding van die organisatie.

Ook in jouw beschrijving kan je dingen over jezelf kwijt. Wat maakt jou uniek? Is dat je ongeremde enthousiasme? Is het je creativiteit? Vertel erover op een manier die bij je past.

Ook interessant: You go – 6 dingen die je voor je carrière vanuit huis kunt doen

Reageer op artikel:
5 kleine aanpassingen op LinkedIn die je onderscheiden van de rest
Sluiten