Instagram tips van expert Amber (The Social Good Girl) voor je bedrijf

Instagram is een wereld op zich. Helemaal geen slecht idee dus, om je eigen bedrijf daar ook op de kaart te zetten. Maar hoe zet je Instagram in voor je business? We spraken met Instagram expert Amber die haar tips en tricks deelt. Als The Social Good Girl helpt ze creatieve en sociale ondernemers om hun verhaal te verspreiden op Instagram.

Inmiddels heeft The Social Good Girl al meer dan 5.000 creatieve en sociale ondernemers geholpen om met Instagram marketing hun fantastische en mooie ideeën aan de wereld te laten zien. Dankzij haar hulp groeien ondernemingen. En dat terwijl ze de vrijheid hebben om het leven van hun dromen te leiden. Ook met ons deelt Amber haar tips.

Tips om Instagram in te zetten voor je bedrijf

Je hebt een bedrijf en je hebt Instagram. Maar hoe zet je Instagram succesvol in voor je eigen bedrijf? The Social Good Girl vertelt ons met haar tips en tricks over hoe je Instagram kan inzetten voor je bedrijf.  

Instagram tip The Social Good Girl
Bron: The Social Good Girl

Tip 1: Ga terug naar de basis

“Ik hoor ondernemers heel vaak zeggen: ‘Ik wil meer volgers en meer likes krijgen’. En dan zie ik dat de branding van het bedrijf eigenlijk gewoon helemaal kut is. Dus je moet helemaal terug naar de basis gaan: wat is je verhaal? Hoe positioneer jij jezelf online én offline? Wie wil je bereiken? Wie is je doelgroep? Pas als je dit duidelijk hebt voor je bedrijf, ga je strategisch kijken hoe je ervoor zorgt dat het op Instagram goed gaat.”

Formuleer hierbij de juiste doelstelling

“Vaak gaat het al veel eerder fout. Al bij het formuleren van de juiste doelstelling is het echt key dat je hierbij goed inspeelt op het juiste social media kanaal. Dus niet: ‘We willen heel graag met deze campagne meer volgers en meer likes genereren’. Dat is niet meetbaar.

We kennen allemaal het SMART principe, dus maak het ook meetbaar. Beter is: ‘We zetten een campagne van een maand op. Binnen een maand willen we 6.000 volgers hebben, zodat we uiteindelijk 10.000 volgers hebben, waardoor we die Swipe Up functie kunnen gebruiken. En zo activeren wij die extra link die we daar in plaatsen.’ Het vergt net een andere manier van denken en dat is altijd het beginpunt.”

Tip 2: Gebruik mooie beelden van goede kwaliteit

“Instagram is natuurlijk echt een visueel platform. Ik zie nog te vaak te slechte content gedeeld worden. Foto’s die helemaal blurry of van slechte kwaliteit zijn bijvoorbeeld. Het is heel belangrijk dat je voor kwalitatief goede en mooie beelden gaat. Heb je geen mooi beeld? Werk dan samen met een foto- of videograaf. Dat is één van de belangrijkste dingen op dit moment.

Consumenten zijn ontzettend verwend met alle prachtige content die ze online te zien krijgen. Dus als jij je wil onderscheiden tussen de één miljard gebruikers op Insta, dan is het super belangrijk om je te focussen op goede en mooie content.”

The Social Good Girl
Beeld: Froukje Klop

Tip 3: Zie Instagram als het echte leven en ga voor tweerichtingsverkeer

“Wat ik zie gebeuren is dat Instagrammers Instagram gebruiken zoals Donald Trump Twitter gebruikt. Er wordt alleen maar eenrichtingsverkeer gebruikt. Maar Instagram is natuurlijk een social media kanaal. En ‘social’ zegt het al. Het is niet alleen je post droppen en dan weer weggaan. Je kan beter reacties achterlaten en reageren op de reacties die je krijgt op jouw posts. Net als in het echte leven: als je mensen wilt leren kennen, dan ga je ook naar netwerkevenementen en praten met mensen om ze te ontmoeten. Op Instagram werkt dat ook zo.”

Je volgt deze 3 tips op. Hoe ga je dan verder?

Trainingen volgen

“Je kunt daarna trainingen gaan volgen, zoals een training bij mij, haha. Social media en Instagram marketing veranderen allebei zo snel. Daarom moet je altijd de nieuwste informatie bij je hebben. Mijn technieken en strategieën worden elk kwartaal weer aangepast, omdat er continu heel veel verandert.”

Blijf testen en experimenteer

“Het is niet zo dat als je iets hebt wat werkt, je dat alleen maar moet blijven doen. Ik raad aan om steeds te blijven testen wat werkt. Dat is altijd zo met online marketing: je gaat natuurlijk niet al je geld inzetten op één paard. Doe daarom A/B testen om zo verder te groeien. En als je Instagram strategisch inzet voor je business, is het heel belangrijk dat je altijd de nieuwste kennis hebt en test en experimenteert met wat wel en niet werkt.”

Amber (The Social Good Girl) over Instagram inzetten voor je bedrijf

Like the smell of fresh juice in the morning?

Meld je aan voor onze wake-up letter

Reageer op artikel:
Instagram tips van expert Amber (The Social Good Girl) voor je bedrijf
Sluiten