Redactie
Redactie Leren 14 februari 2020

Contentmarketing, wat is het en waarom is het een must om in te zetten?

Je hebt een toffe business die ergens voor staat, dat anderen tot dienst is en naar een next level tilt. Maar wees nou eens eerlijk, krijgen jij en jouw bedrijf nu alle zichtbaarheid dat het verdient? In dit artikel legt De Content Coach Emel Koç je uit hoe je jouw bedrijf in de spotlight kunt gaan zetten door contentmarketing voor je te laten werken.

Contentmarketing, wat is het?

Content staat voor de inhoud en marketing voor de afzet, sales, de producten en diensten die je verkoopt. Contentmarketing omvat allerlei vormen van marketing, waarbij jouw ideale en potentiële klanten worden voorzien van waardevolle informatie.

Met contentmarketing gaat het niet om harde sales, maar het opbouwen van een relatie. Tijdens een eerste date vraag je ook niet gelijk of diegene met je wil trouwen. Wanneer het vertrouwt aanvoelt, ga je nog een keer op date en nog een keer etc.

Daarnaast staan de behoeftes en de problemen centraal in de content die je maakt. Deze behoefte vervul je door waardevolle content te verspreiden op de kanalen waar jouw ideale en potentiële klanten zich bevinden. Daarbij laat je zien dat jij de oplossing voor het probleem hebt, die zij ervaren.

Lees ook: Wat gaat er in 2020 gebeuren op het gebied van contentmarketing?

Waarom is het een must om contentmarketing in te zetten?

Omdat contentmarketing alle vormen van marketing omvat, kun je dezelfde content en boodschap verspreiden op verschillende kanalen. De essentie van de inhoud blijft hetzelfde, je gebruikt er alleen een andere verpakking voor.

Een blog kan bijvoorbeeld een video worden, een Instagrambericht, een artikel op LinkedIn en een stuk of zes stories op Instagram. Dit betekent ook meteen dat je vaker en meer zichtbaar bent voor je ideale en potentiële klanten mét dezelfde boodschap. Contentmarketing is geen rocket science. Je kan één waardevol stukje content zo in vier of vijf stukjes opdelen en verspreiden op minimaal vier kanalen.

Waarom is zichtbaarheid belangrijk?

Zichtbaar zijn is ontzettend belangrijk voor je business. Wanneer je niets van jezelf laat zien of horen, blijf je letterlijk onzichtbaar. Je ideale en potentiële klanten weten niet van jouw bestaan af en welke problemen je voor hen kunt oplossen. Met als gevolg dat ze dezelfde soort dienst of product gaan afnemen bij iemand die wel zichtbaar is.

Mocht je nu denken “Is het echt nodig om zó zichtbaar te zijn en op verschillende kanalen ook?”. Dan is het antwoord absoluut JA! Zoals we eerder al vertelden, kost het tijd om een relatie op te bouwen. En daarbij blijft een boodschap niet na één post of één blog hangen. Een boodschap moet minimaal zeven keer gezien worden door iemand, om er vervolgens iets mee te doen of er wat van te vinden.

Dus schroom niet en start met het verspreiden van jouw boodschap zodat deze gehoord en gezien wordt door zoveel mogelijk mensen!

Emel Koç is De Content Coach voor creatieve ondernemers die graag sprongen willen maken met contentmarketing. Zodat de zichtbaarheid van deze ondernemers wordt vergroot. Dit doet zij door alle kennis die zij heeft te delen tijdens workshops, Contentsessies en Content Calls. Meer weten? Bekijk haar website www.decontentcoach.nl of volg haar op Instagram.

Meer tips voor je content

Reageer op artikel:
Contentmarketing, wat is het en waarom is het een must om in te zetten?
Sluiten