Tessa Ham
Tessa Ham | LinkedIn Op de werkvloer 27 februari 2020

Beter melden bij je werkgever: een voorbeeld

Fijn! Na een aantal dagen in bed door te hebben doorgebracht voel je je weer de oude. Je bent klaar om weer aan de slag te gaan op werk. Maar kan je gewoon achter je bureau verschijnen, of moet je je ook beter melden bij je werkgever? En zo ja, wat zet je dan in hemelsnaam in zo’n e-mail? Om je een handje te helpen maakten wij een voorbeeld.

Zo’n betermelding per e-mail is niet zo uitgebreid als je misschien denkt. Het belangrijkste is logischerwijs dat je werkgever op de hoogte is van je terugkeer.

Alleen bij je leidinggevende?

Je beter melden is daarom een vereiste. In elk bedrijf moet je je terugkeer melden bij je leidinggevende. Vaak moet je deze mail ook naar het secretariaat van je afdeling, je office manager of HR sturen. Check vooraf even bij je leidinggevende wat de regels van betermelding in jouw bedrijf zijn. Het zou namelijk ook kunnen dat je leidinggevende je weer beter meldt.

Handig: in dit artikel vind je een fijn voorbeeld van een e-mail om je beter te melden bij je werkgever. Het enige wat je hoeft te doen is de tekst te kopieëren en te plakken in je mail. En ‘m natuurlijk te versturen!

Ook handig voor volgende keer: De perfecte e-mail om je ziek te melden bij je werkgever

Voorbeeld e-mail beter melden bij werkgever

Hi [naam],

Goed nieuws, na even onder de wol te zijn geweest ben ik weer helemaal de oude. Daarom zal ik vandaag mijn werk weer oppakken.

Groet,
[naam]

Kort maar krachtig! Zoals je ziet hoeft de e-mail helemaal niet uitgebreid te zijn. Het gaat echt om een teken dat jij weer aan de slag bent, zodat je werkgever je beter kan melden bij de bedrijfsarts of arbodienst.

Ben je eigenlijk nog ziek? Blijf dan écht nog even thuis

Reageer op artikel:
Beter melden bij je werkgever: een voorbeeld
Sluiten