5 apps die je helpen shit gedaan te krijgen in 2019

To do-lijstjes: je stelt er prioriteiten mee, je houdt er het overzicht mee en het geeft een voldaan gevoel om taken af te vinken. Tegenwoordig lijkt het zelfs alsof we niet meer zonder kunnen. Ze zijn ook gewoon fijn als geheugensteuntje en soms geeft een to do-lijst ons net wat meer motivatie om productiever te zijn. Maar voor de chaoten onder ons (guilty) zorgen die losse post-its echt niet voor meer overzicht.

Daarom zijn we op zoek gegaan naar apps waarmee je een to do-lijstje bij kunt houden. En die zijn er genoeg te vinden. Onze vijf favoriete apps om te gebruiken kun je hieronder vinden!

5 apps voor jouw to do-lijstje

Met deze apps krijg je dat extra steuntje in je rug om ervoor te zorgen dat jij shit gedaan krijgt.

Wunderlist

Misschien heb je er al wel eens van gehoord. Wunderlist. Het allerfijnste aan deze app is dat je een account moet aanmaken die al je to do-lijsten bewaard. Je account wordt vervolgens gesynchroniseerd op alle apparaten waar je op inlogt. Je kan je lijsten dus opslaan en items afvinken (en stiekem vinden we dat bijna allemaal het leukste aan een to do-lijst).

Zoals we al zeiden bieden een hoop losse post-its niet veel rust in je hoofd, maar dat probleem heb je niet bij de app Wunderlist. Je kunt je lijsten ook nog eens in mappen sorteren en deadlines aan je items toevoegen en herinneringen meegeven. Uh hallo, wat wil je nog meer?

TickTick

In principe werkt TickTick bijna hetzelfde als Wunderlist. Je kunt ervoor kiezen om je taken in een agendaweergave te bekijken of juist in een tijdlijnweergave te bekijken. Ook deze app synchroniseert automatisch met je laptop. Je kunt ook specifieke herinneringen instellen voor elk van je taken, zodat er geen excuus is om ze niet af te krijgen.

Deze strategie voor je to do-lijstje zal je een hoop minder stress opleveren

Trello

Trello gebruik ik persoonlijk best vaak. Het werkt net weer even anders dan al die andere apps. Je krijgt drie ‘borden’ op Trello. Eén te doen, bezig en klaar. Vervolgens kun je hier kaartjes in hangen van alle items die je moet doen, mee bezig bent of die gedaan zijn. Slepen maar! Je kunt deadlines toevoegen. Komt de deadline dichtbij? Dan verandert de kleur naar geel. Is de deadline verstreken? Dan wordt de kleur rood.

Google Keep

Veel van ons waren al fan van Google, maar nu krijg je nog een extra reden om van Google te houden. De online gigant creëerde een tool om ons leven nog gemakkelijker te maken. Keep. Keep is niet alleen een handig hulpmiddel om lijsten in te maken (die je trouwens ook weer kan afvinken en opslaan). Keep is ook handig om al je notities in op te slaan. Je kunt in Google Keep herinneringen instellen, via spraak je notities op de lijst zetten en ieder lijstje een kek kleurtje geven.

Evernote

Evernote is heel geliefd onder studenten, maar ook zeker onder professionals. Evernote is uniek vanwege zijn cloudgebaseerde opslag, waardoor het voor ons gemakkelijker is om alles te bewaren wat we nodig hebben. Waar je ook bent, overal kun je Evernote (en dus je to do-lijsten) openen. Hoe ideaal.

Met behulp van deze apps heb jij géén excuus meer om je taken niet te doen. Get shit done!

Verder lezen

In 4 weken naar een productiever leven

Meld je aan voor onze wake-up letter en volg onze productiviteitscursus

Reageer op artikel:
5 apps die je helpen shit gedaan te krijgen in 2019
Sluiten