5 apps die je helpen shit gedaan te krijgen in 2019

To do-lijstjes: je stelt er prioriteiten mee, je houdt er het overzicht mee en het geeft een voldaan gevoel om taken af te vinken. Tegenwoordig lijkt het zelfs alsof we niet meer zonder kunnen. Ze zijn ook gewoon fijn als geheugensteuntje en soms geeft een to do-lijst ons net wat meer motivatie om productiever te zijn. Maar voor de chaoten onder ons (guilty) zorgen die losse post-its echt niet voor meer overzicht.

Daarom zijn we op zoek gegaan naar apps waarmee je een to do-lijstje bij kunt houden. En die zijn er genoeg te vinden. Onze vijf favoriete apps om te gebruiken kun je hieronder vinden!

5 apps voor jouw to do-lijstje

Met deze apps krijg je dat extra steuntje in je rug om ervoor te zorgen dat jij shit gedaan krijgt.

View this post on Instagram

Started your #Holidays list yet? Create one today with our new #Cortana integration… it's as easy as pumpkin pie. See blog for details. Link in header.

A post shared by @ wunderlist on

Wunderlist

Misschien heb je er al wel eens van gehoord. Wunderlist. Het allerfijnste aan deze app is dat je een account moet aanmaken die al je to do-lijsten bewaard. Je account wordt vervolgens gesynchroniseerd op alle apparaten waar je op inlogt. Je kan je lijsten dus opslaan en items afvinken (en stiekem vinden we dat bijna allemaal het leukste aan een to do-lijst).

Zoals we al zeiden bieden een hoop losse post-its niet veel rust in je hoofd, maar dat probleem heb je niet bij de app Wunderlist. Je kunt je lijsten ook nog eens in mappen sorteren en deadlines aan je items toevoegen en herinneringen meegeven. Uh hallo, wat wil je nog meer?

View this post on Instagram

I am desperately trying to get myself organized with a cleaning schedule. So this morning I set up a ticktick schedule for the app. I'm hoping maybe this will help my phone addicted self keep up with the housework and not get overwhelmed. #worldsworsthousewife #ticktick #helpmegetorganized #fancyasstodolist #cleanhouse #getorganized #itfeelsgood #ineedtoclean #cleaning #housework #cleanupmyact #cleanupmyhouse #stayathomemomlife #sahm #stayathomemom #newatthis #exworkingmom

A post shared by Katie Hinds (@vulgardisplayofmotherhood) on

TickTick

In principe werkt TickTick bijna hetzelfde als Wunderlist. Je kunt ervoor kiezen om je taken in een agendaweergave te bekijken of juist in een tijdlijnweergave te bekijken. Ook deze app synchroniseert automatisch met je laptop. Je kunt ook specifieke herinneringen instellen voor elk van je taken, zodat er geen excuus is om ze niet af te krijgen.

Deze strategie voor je to do-lijstje zal je een hoop minder stress opleveren

View this post on Instagram

You asked and we’re delivering! We’ll be sharing more interesting and inspiring workflows for Trello as many of you have expressed an interest in that. Let us know in the comments if this is something you’ve tried and how it’s worked (or not worked) for you and your team. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ This board is modeled after an “agile workflow”. The agile workflow is one that has long been an effective strategy for programmers attempting to ship code in an efficient way. Now those same theories are being adapted for non-technical workers as a way to prioritize getting things done using the best of agile project management. Feel free to check out our full blog post about everyday agile (and copy the board above) at the link in bio! #projectmanagement #agile #agileprojectmanagement #trello #trelloinspiration #GSD #GTD #everydayagile #workflow #teamworkmakesthedreamwork

A post shared by Trello (@trelloapp) on

Trello

Trello gebruik ik persoonlijk best vaak. Het werkt net weer even anders dan al die andere apps. Je krijgt drie ‘borden’ op Trello. Eén te doen, bezig en klaar. Vervolgens kun je hier kaartjes in hangen van alle items die je moet doen, mee bezig bent of die gedaan zijn. Slepen maar! Je kunt deadlines toevoegen. Komt de deadline dichtbij? Dan verandert de kleur naar geel. Is de deadline verstreken? Dan wordt de kleur rood.

View this post on Instagram

Google Keep is one of my favorite tools for staying productive. They’re essentially digital post-it notes! I use them to make to-do lists and make lists of all the tasks I have to do per week per each course. 📚 – – what do you use to stay on track and productive? 📓 – – #studygram #studyblr #study #google #googlekeep

A post shared by chels ✨ (@chels.studies) on

Google Keep

Veel van ons waren al fan van Google, maar nu krijg je nog een extra reden om van Google te houden. De online gigant creëerde een tool om ons leven nog gemakkelijker te maken. Keep. Keep is niet alleen een handig hulpmiddel om lijsten in te maken (die je trouwens ook weer kan afvinken en opslaan). Keep is ook handig om al je notities in op te slaan. Je kunt in Google Keep herinneringen instellen, via spraak je notities op de lijst zetten en ieder lijstje een kek kleurtje geven.

View this post on Instagram

Did you know you can use calendar templates in Evernote for things like content calendars?! Download them for free via the link in our bio. 📷: @trendysocialite #EvernoteCommunity #Productivity

A post shared by Evernote (@evernote) on

Evernote

Evernote is heel geliefd onder studenten, maar ook zeker onder professionals. Evernote is uniek vanwege zijn cloudgebaseerde opslag, waardoor het voor ons gemakkelijker is om alles te bewaren wat we nodig hebben. Waar je ook bent, overal kun je Evernote (en dus je to do-lijsten) openen. Hoe ideaal.

Met behulp van deze apps heb jij géén excuus meer om je taken niet te doen. Get shit done!

Verder lezen

Reageer op artikel:
5 apps die je helpen shit gedaan te krijgen in 2019
Sluiten