Dit Amsterdamse marketingbureau werkt een paar maanden per jaar op Bali (met succes!)

Werken op een kantoor, ‘s ochtend een potje scrummen en stand-uppen. Wie zegt dat het in een traditionele werkomgeving (lees: in het koude Nederland) moet gebeuren? De mannen achter het marketingbureau Brandfirm voeren hun werkzaamheden evengoed gezamenlijk uit, maar dan vanuit Bali. En, dat is niet alles: in deze periode halen ze de hoogste omzet van het jaar. Ja, je leest het goed.

Onder het mom van ‘een winterdip voorkomen’ en selfcare (wij zijn voor!) reizen maar liefst dertig werknemers van het Amsterdamse bedrijf inmiddels jaarlijks af naar het Indonesische eiland. Wie denkt dat ze hier zijn om de Nederlandse kou even te ontvluchten heeft het mis, team Brandfirm pakt hun spullen voor drie (!) maanden.

Het beviel zo goed, nu doet het hele team mee

De zogeheten workation (een werkvakantie) beviel de leiding van het bedrijf zo goed, dat zij besloten ook hun werknemers mee te nemen. Dat freelancers er tegenwoordig steeds vaker op uit trekken en zich ontpoppen tot heuse digital nomads is niet nieuws meer, maar dat een bedrijf plus haar werknemers erop uit trekt, dát zagen we nog niet eerder.

Lees ook: Een half jaartje werken op Bali? Marit is blogger en vertelt hoe zij dit doet

Of ze het alleen doen voor de zon? Zeker niet, want feit is: de omzet bleek te stijgen wanneer het bedrijf genoot van de zon in plaats van de Amsterdamse sneeuw. Al in 2016 vertrok founder Daan Smit voor het eerst op werktrip naar Bali. Waar er eerst nog een hoop obstakels leken te zijn, verdwenen deze als sneeuw voor de zon eenmaal aangekomen op het eiland, vertelt directeur Christiaan Pol aan Sprout.

Juist inspiratie en motivatie in Bali

Voor de mannen het wisten was de villa in Bali geboekt en ‘keken ze wel’ hoe het zou gaan. Met succes, want inmiddels reist het team nu voor de derde keer af naar het eiland. Waarom Bali? In hun vrije tijd is er een surfstrand in de buurt, leuke uitgaansgelegenheden en natuurlijk de zon. Verder krijgt iedereen wel z’n eigen kamer om werk en privé toch enigszins gescheiden te houden. Maar goed voor de teambuilding is het zeker, vertelt Pol.

Om toch nog een beetje op safe te spelen, blijft een ook een clubje collega’s in Amsterdam om de boel in de gaten te houden. De groep die thuis blijft wordt steeds gerouleerd. De leiding merkte dat er tijdens de workation zoveel inspiratie werd op gedaan en het team zo gemotiveerd werd, dat zij besloten de ‘reisjes’ erin te houden. Het is voor hen een perfecte combinatie tussen hard en gemotiveerd werken én een vakantiegevoel hebben.

Een mooi voorbeeld voor andere bedrijven denken wij, mits je werk het toelaat natuurlijk!

Benieuwd naar meer workations?

Like the smell of fresh juice in the morning? Meld je aan voor onze wake-up letter

* indicates required


Like the smell of fresh juice in the morning?

Meld je aan voor onze wake-up letter

Reageer op artikel:
Dit Amsterdamse marketingbureau werkt een paar maanden per jaar op Bali (met succes!)
Sluiten